Wednesday, December 19, 2012

2 gumbira 1 stress

Salam All,

lama tak jejak di sini... rindu sekali sekala jenguk jugak ke sini tapi selalunya x sempatlah nak update entry.. cuma hari ni "terrajin" lah pulak.. he he he.. sbb aku sedang bercuti selama 2 weeks... well... sebenonyer nak perabih cuti yg x bleh carry fwd .. tu pun aku burn cuti lagi 1/2 hari... ermm apa bleh buat dec hanya ada 31 days jer.. klu ada 32 days.. confirm aku lajak cuti punya... he he

Just nak share the above topic- what had happenned to me today...fyi even dalam bercuti ni pun kena gak join meeting beb...hairan gak apsal bos beria2 suh aku dtg meeting ni evetho dia taw aku cuti (dia mmg susah hati masa nak aprove application cuti tu.. hehehe)

1) 1 stress
-well eberybody.. aku kena bambu dlm meeting!!! huh..boring gak memula tu sbb chairman bebel jer sampai x beri peluang utk aku membela diri!! huh dasar... tapi aku x kecik hati langsung sbb taw mmg aku kerja keras dan dia x berhak nak persoal y i did not do that and this...so as conclusion wlau kena bantai dengan hebatnya di depan 16 org committee members tapi aku masih mampu senyum (petua dia masuk telinga kanan then keluar telinga kiri) hehehehe

2) Gumbira no 1
- and then selepas bebelan non stop masuk ke bab performance in 1/2 financial year... my work lagi 3% nak reach 1/2 of yearly target... kira OKlah tu.. sbb semua tu usaha aku sorang.. and now this month dah masuk staff baru harapnya result akan lebih gempak dlm bulan June nanti....sure korang tak berapa nak paham kan...ikut suka aku lah nak cerita jugak hehe....sbb nak bgtaw aku terima tepukan gemuruh dari semua sbb performance result ni huh... luruh segala sakit hati tadi yg terkena bebelan non-stop from chairman...

3) Gumbira no 2
- ermmm.. korang nak taw.. masa meeting sedang berjalan tetiba datang sorang HR head ni "melamar" aku utk 1 new post at his co - Talent Management... ermmm...lepas dia explain about the job hatiku berbunga.. kembang setaman beb...actually dah lama dok fikir nak tukar field dh malas nak buat event management eventho keja sekarang ni very flexy but if ada event at night selalunya aku akan berperang dengan hubby.. dia takmo aku keja sampai x ingat baby....dan dia amat tidak suka aku handle dinner dan golf event...maybe sbb jeles kot aku nyer contacts ramai big bosses yg rata2nya adalah LELAKI....ermmm ada logiknya jugak...kejap tadi jugak aku browse psl talent management ni... interesting job and ada big future and i kinda like the sounds of it!!!

ooit menaip ni melaparkan ropanyer.. so i better stop here nak pi makan supper sat (tak dinner pun tadi asyik layan SWARV)

xoxo


No comments:

Post a Comment